CANDYMAN
Oscar® winner Jordan Peele unleashes a fresh take on the blood-chilling urban legend: Candyman.
Filmmaker Nia DaCosta (Little Woods upcoming Captain Marvel 2) directs this contemporary incarnation of the cult classic.
de Sag fünf Mal seinen Namen vor dem Spiegel und Candyman kommt um dich
zu töten. Von Gruselgeschichten wie diesen weiß der junge Künstler Anthony nicht viel, als er sich in den sagenumwobenen Chicago-Stadtteil
Cabrini begibt. Er hofft dort von der Muse geküsst zu werden, denn seine Malereien geben in letzter Zeit wenig her. Und tatsächlich
wird seine neue Ausstellung, die sich mit den negativen Folgen von Gentrifizierung auseinandersetzt und von seiner Lebensgefährtin
Brianna kuratiert wurde, zum großen Erfolg. Doch schnell wird Anthony von den Geschichten eingeholt, die er im Zuge seiner
Recherche mitbekommen hat, insbesondere von jenen über Candyman.
Der 1992 erschienene CANDYMAN von Bernard Rose gilt als Meilenstein des rassismuskritischen Horrorfilms und genau hier knüpft Nia DaCosta an. Rassistische Polizeigewalt, Gentrifizierung und die Verdrängung von armutsbetroffenen Menschen sind nur einige Themen, die hier im Rahmen eines zuweilen sehr drastischen Slasher-Films behandelt werden. Mit dazu gibt es beeindruckende Aufnahmen der Stadt Chicago! (Julian Stockinger)
en For as long as residents can remember, the housing projects of Chicago’s Cabrini-Green neighborhood were terrorized by a word-of-mouth ghost story about a supernatural killer with a hook for a hand, easily summoned by those daring to repeat his name five times into a mirror. In present day, a decade after the last of the Cabrini towers were torn down, visual artist Anthony McCoy and his partner, gallery director Brianna Cartwright, move into a luxury loft condo in Cabrini, now gentrified beyond recognition and inhabited by upwardly mobile millennials.
With Anthony’s painting career on the brink of stalling, a chance encounter with a Cabrini-Green old-timer (Colman Domingo; HBO’s Euphoria, Assassination Nation) exposes Anthony to the tragically horrific nature of the true story behind Candyman. Anxious to maintain his status in the Chicago art world, Anthony begins to explore these macabre details in his studio as fresh grist for paintings, unknowingly opening a door to a complex past that unravels his own sanity and unleashes a terrifying wave of violence that puts him on a collision course with destiny.
Der 1992 erschienene CANDYMAN von Bernard Rose gilt als Meilenstein des rassismuskritischen Horrorfilms und genau hier knüpft Nia DaCosta an. Rassistische Polizeigewalt, Gentrifizierung und die Verdrängung von armutsbetroffenen Menschen sind nur einige Themen, die hier im Rahmen eines zuweilen sehr drastischen Slasher-Films behandelt werden. Mit dazu gibt es beeindruckende Aufnahmen der Stadt Chicago! (Julian Stockinger)
en For as long as residents can remember, the housing projects of Chicago’s Cabrini-Green neighborhood were terrorized by a word-of-mouth ghost story about a supernatural killer with a hook for a hand, easily summoned by those daring to repeat his name five times into a mirror. In present day, a decade after the last of the Cabrini towers were torn down, visual artist Anthony McCoy and his partner, gallery director Brianna Cartwright, move into a luxury loft condo in Cabrini, now gentrified beyond recognition and inhabited by upwardly mobile millennials.
With Anthony’s painting career on the brink of stalling, a chance encounter with a Cabrini-Green old-timer (Colman Domingo; HBO’s Euphoria, Assassination Nation) exposes Anthony to the tragically horrific nature of the true story behind Candyman. Anxious to maintain his status in the Chicago art world, Anthony begins to explore these macabre details in his studio as fresh grist for paintings, unknowingly opening a door to a complex past that unravels his own sanity and unleashes a terrifying wave of violence that puts him on a collision course with destiny.